Saturday, December 30, 2023
Google search engine
HomeAsuransiWhat is P&I? - Apakah P&I Insurance

What is P&I? – Apakah P&I Insurance

What is P&I?

Protection and Indemnity insurance, or as it is more commonly known – ‘P&I’, is the policy ship owners purchase to protect them against liability claims from crew, passengers and third parties. Liability claims include those such as collision, property damage, pollution, environmental damage and removal of wrecks.

The name dates back to the 1800s when ‘Protection Clubs’ were formed in order to cater for the liabilities imposed on ship owners by the British Merchant Shipping Act of 1854. The first Club to respond to these liabilities was the Shipowners’ Mutual Protection Society, conceived in 1855 (latterly the Britannia Steam Ship Insurance Association). For a period, separate Indemnity Clubs existed alongside Protection Clubs, offering insurance against the then novel risk of liability to cargo. However, in 1874 it was decided that the two would merge to create the form we recognise today.

The cover provided by Mutual P&I Clubs is continually evolving. From its origins as protection against collision liability, it now caters for a wide variety of people-related marine exposures and provides the deep pockets needed to ensure ships can trade in an environmentally sensitive world, where pollution and wreck removal are top of the agenda.

Seafarers today enjoy a standard of living unthinkable to previous generations, thanks to the willingness of P&I insurers to embrace the legislative changes brought about by the Maritime Labour Convention. The industry continues to evolve, with mutual P&I Clubs recently combining to provide security against the risk of unpaid crew wages. Those same minds are now engaged in deciding how best to protect club members against cyber risks.

Throughout time, one thing has remained constant: Insurance is provided on a mutual basis.

Terjemahan bebas:

Asuransi Protection and Indemnity – Perlindungan dan Ganti Rugi, atau lebih dikenal dengan – ‘P&I’, adalah polis yang dibeli oleh pemilik kapal untuk melindungi mereka dari tuntutan kewajiban dari awak, penumpang, dan pihak ketiga.

Klaim tanggung jawab termasuk tabrakan, kerusakan properti, polusi, kerusakan lingkungan dan pemindahan bangkai kapal.
Nama tersebut berasal dari tahun 1800-an ketika ‘Protection Club – Klub Perlindungan’ dibentuk untuk memenuhi kewajiban yang dikenakan pada pemilik kapal oleh British Merchant Shipping Act tahun 1854.

Klub pertama yang menanggapi kewajiban ini adalah Shipowners’ Mutual Protection Society – Masyarakat Perlindungan Bersama Pemilik Kapal -, dikandung pada tahun 1855 (kemudian Asosiasi Asuransi Kapal Uap Britannia).

Untuk suatu periode, Indemnity Clubs – Klub Ganti Rugi terpisah ada di samping Protection Clubs – Klub Perlindungan, menawarkan asuransi terhadap risiko baru kewajiban tanggung jawab hukum kargo. Namun, pada tahun 1874 diputuskan bahwa keduanya bergabung untuk membuat bentuk yang kita kenal sekarang.

Jaminan yang disediakan oleh Mutual P&I Clubs terus berkembang. Dari asalnya sebagai perlindungan terhadap tanggung jawab hukum tabrakan, sekarang melayani berbagai eksposur laut yang berhubungan dengan manusia dan menyediakan luas jaminan yang dibutuhkan untuk memastikan kapal dapat berdagang di dunia yang peka terhadap lingkungan, di mana polusi dan penghilangan bangkai kapal menjadi agenda utama.

Pelaut saat ini menikmati standar hidup yang tidak terpikirkan oleh generasi sebelumnya, berkat kesediaan perusahaan asuransi P&I untuk menerima perubahan legislatif yang dibawa oleh Maritime Labour Convention – Konvensi Perburuhan Maritim.

Industri ini terus berkembang, dengan P&I Club baru-baru ini bergabung untuk memberikan keamanan terhadap risiko upah kru yang tidak dibayar. Pikiran yang sama itu sekarang terlibat dalam memutuskan cara terbaik untuk melindungi anggota klub dari risiko dunia cyber – maya.

Sepanjang waktu, satu hal tetap konstan: Asuransi disediakan atas dasar timbal balik – mutual.

 

Dikutip dan diterjemahkan bebas oleh: Russel Effandy

https://www.ciigroup.org/en/membership/international/goodwill-ambassadors/russel-effandy-biography/

 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Most Popular

Recent Comments