Friday, April 19, 2024
Google search engine
HomeAsuransiWhat is SHORT CIRCUIT - Apakah KORSLETING?

What is SHORT CIRCUIT – Apakah KORSLETING?

What is SHORT CIRCUIT – Apakah KORSLETING?

Tree limbs cause a short circuit, triggering an electrical arc during a storm – Dahan pohon yang  menyebabkan korsleting, memicu korsleting saat badai.

 

short circuit (sometimes abbreviated to short or s/c) is an electrical circuit that allows a current to travel along an unintended path with no or very low electrical impedance.

This results in an excessive current flowing through the circuit. The opposite of a short circuit is an “open circuit“, which is an infinite resistance between two nodes.

Arus pendek adalah sirkuit listrik yang memungkinkan arus mengalir di sepanjang jalur yang tidak diinginkan tanpa atau dengan impedansi listrik yang sangat rendah.

Hal ini menghasilkan arus berlebih yang mengalir melalui rangkaian. Kebalikan dari korsleting adalah “sirkuit terbuka”, yang merupakan resistansi tak terbatas antara dua node.

 

Definition

A short circuit is an abnormal connection between two nodes of an electric circuit intended to be at different voltages. This results in an electric current limited only by the Thévenin equivalent resistance of the rest of the network which can cause circuit damage, overheatingfire or explosion. Although usually the result of a fault, there are cases where short circuits are caused intentionally, for example, for the purpose of voltage-sensing crowbar circuit protectors.

In circuit analysis, a short circuit is defined as a connection between two nodes that forces them to be at the same voltage. In an ‘ideal’ short circuit, this means there is no resistance and thus no voltage drop across the connection. In real circuits, the result is a connection with almost no resistance. In such a case, the current is limited only by the resistance of the rest of the circuit.

 

Definisi

Hubungan arus pendek adalah hubungan abnormal antara dua simpul dari rangkaian listrik yang dimaksudkan untuk berada pada tegangan yang berbeda. Hal ini menghasilkan arus listrik yang hanya dibatasi oleh resistansi setara Thévenin dari jaringan lainnya yang dapat menyebabkan kerusakan sirkuit, panas berlebih, kebakaran, atau ledakan. Meskipun biasanya akibat dari gangguan, ada kasus di mana korsleting disebabkan secara sengaja, misalnya, untuk tujuan pelindung sirkuit linggis penginderaan tegangan.

Dalam analisis rangkaian, hubung singkat didefinisikan sebagai hubungan antara dua node yang memaksa mereka berada pada tegangan yang sama. Dalam hubungan pendek ‘ideal’, ini berarti tidak ada hambatan dan dengan demikian tidak ada penurunan tegangan pada sambungan. Di sirkuit nyata, hasilnya adalah koneksi dengan hampir tidak ada hambatan. Dalam kasus seperti itu, arus hanya dibatasi oleh resistansi sisa rangkaian.

What Is a Short Circuit, and What Causes Short Circuits?

What Is an Electrical Short Circuit?
A short circuit is an abnormal condition in an electrical circuit where the electrical current flows through an unintended, shorter pathway instead of following the circuit.

Apa itu Hubungan Pendek Listrik?
Hubungan arus pendek adalah kondisi abnormal pada rangkaian listrik di mana arus listrik mengalir melalui jalur yang lebih pendek yang tidak diinginkan alih-alih mengikuti rangkaian.

 

Science activity that demonstrates a short circuit

 

Identification and Prevention of Electrical Short Circuits - Gervais Electric

 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Most Popular

Recent Comments