Friday, December 29, 2023
Google search engine
HomeAsuransiThe International Association of Insurance Supervisors (IAIS) - Asosiasi Pengawas Asuransi Internasional...

The International Association of Insurance Supervisors (IAIS) – Asosiasi Pengawas Asuransi Internasional (IAIS)

 

International Association of Insurance Supervisors

The International Association of Insurance Supervisors (IAIS) is the global standard-setting body responsible for developing and assisting in the implementation of principles, standards and guidance as well as supporting material for the supervision of the insurance sector.

Established in 1994, we are a voluntary membership organisation of insurance supervisors from more than 200 jurisdictions, constituting 97% of the global insurance premiums. The IAIS also provides a forum for members to share their experiences and understanding of insurance supervision and insurance markets.

In addition, the IAIS performs a forward-looking role in identifying key trends and developments that could reshape the business of insurance. This supports our members in addressing emerging risks and challenges. Currently, technological innovation (including digital), cyber risk, climate risk, conduct and culture, financial inclusion and sustainable economic development and diversity, equity and inclusion are the emerging issues on which we are focused.

The IAIS coordinates its work with other international financial policymakers and associations of supervisors or regulators, and assists in shaping financial systems globally (see our Partners page). In recognition of our collective expertise, we are routinely called upon by the G20 leaders and other international standard-setting.

 

Terjemahan bebas:

International Association of Insurance Supervisors (IAIS) adalah badan penetapan standar global yang bertanggung jawab untuk mengembangkan dan membantu penerapan prinsip, standar dan pedoman serta bahan pendukung untuk pengawasan sektor asuransi.

Didirikan pada tahun 1994, kami adalah organisasi keanggotaan sukarela pengawas asuransi dari lebih dari 200 yurisdiksi, yang merupakan 97% dari premi asuransi global. IAIS juga menyediakan forum bagi anggota untuk berbagi pengalaman dan pemahaman mereka tentang pengawasan asuransi dan pasar asuransi.

Selain itu, IAIS melakukan peran berwawasan ke depan dalam mengidentifikasi tren dan perkembangan utama yang dapat membentuk kembali bisnis asuransi. Ini mendukung anggota kami dalam mengatasi risiko dan tantangan yang muncul. Saat ini, inovasi teknologi (termasuk digital), risiko dunia maya, risiko iklim, perilaku dan budaya, inklusi keuangan dan pembangunan dan keragaman ekonomi berkelanjutan, kesetaraan dan inklusi adalah isu-isu yang muncul yang menjadi fokus kami.

IAIS mengoordinasikan pekerjaannya dengan pembuat kebijakan keuangan internasional lainnya dan asosiasi pengawas atau regulator, dan membantu dalam membentuk sistem keuangan secara global (lihat halaman Mitra kami). Sebagai pengakuan atas keahlian kolektif kami, kami secara rutin dipanggil oleh para pemimpin G20 dan penetapan standar internasional lainnya.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Most Popular

Recent Comments