Friday, December 29, 2023
Google search engine
HomeAsuransiHOW TO REDUCE THE RISK OF SUBSIDENCE - CARA MENGURANGI RISIKO SUBSIDEN

HOW TO REDUCE THE RISK OF SUBSIDENCE – CARA MENGURANGI RISIKO SUBSIDEN

HOW TO REDUCE THE RISK OF SUBSIDENCE

When the ground under a property moves by sinking downwards, the building foundations are put under huge stress. Issues like this often become apparent within the property as cracks appear in the walls, particularly near windows and doorways.

While subsidence can take many months or even years to become obvious, you can take steps to reduce the likelihood of being affected by subsidence.

  • Remove trees and bushes planted near the house. Trees are one of the most common causes of subsidence as the roots withdraw moisture from the soil supporting the foundations.
  • If you cannot remove the trees, maintain them with regular pruning. This should curb their growth and limit their search for water close to the house.
  • Carry out regular inspections of your property, paying particular attention to pipework, gutters and drainage systems in case of leaks and/or blocks.

Homes can also be affected by subsidence because of location, such as old mining towns, and soil type in the area. Clay soils in particular are susceptible to subsidence as the soil dries and shrinks, or absorbs water and expands.

IF YOUR PROPERTY HAS BEEN AFFECTED BY SUBSIDENCE

Measures can be taken if your house has been affected by subsidence. Early detection is key to reducing the impact on any property, and if caught in time will rarely result in repair works being made to the foundations.

If you do need repairs, or you are considering purchasing a property that has been affected in the past, then you should speak to your home insurance provider. Not all providers will cover subsidence, especially if a house has been underpinned.

 

Terjemahan bebas:

CARA MENGURANGI RISIKO SUBSIDEN

Subsidence: What Is It, And What To Do If You Have It

 

Ketika tanah di bawah properti bergerak dengan tenggelam ke bawah, fondasi bangunan berada di bawah tekanan besar. Masalah seperti ini sering menjadi jelas di dalam properti karena retakan muncul di dinding, terutama di dekat jendela dan pintu.

Meskipun penurunan tanah dapat memakan waktu berbulan-bulan atau bahkan bertahun-tahun untuk menjadi jelas, Anda dapat mengambil langkah-langkah untuk mengurangi kemungkinan terkena penurunan tanah.

Singkirkan pohon dan semak yang ditanam di dekat rumah. Pohon adalah salah satu penyebab paling umum dari penurunan tanah karena akar menarik uap air dari tanah yang menopang fondasi.
Jika Anda tidak dapat mencabut pohon, pertahankan dengan pemangkasan biasa. Ini harus mengekang pertumbuhan mereka dan membatasi pencarian air di dekat rumah.
Lakukan inspeksi rutin terhadap properti Anda, dengan memberikan perhatian khusus pada pipa, selokan, dan sistem drainase jika terjadi kebocoran dan/atau penyumbatan.

Rumah juga dapat terpengaruh oleh penurunan tanah karena lokasi, seperti kota pertambangan tua, dan jenis tanah di daerah tersebut. Tanah liat khususnya rentan terhadap penurunan tanah karena tanah mengering dan menyusut, atau menyerap air dan mengembang.

JIKA PROPERTI ANDA TERDAMPAK OLEH PENURUNAN

Tindakan dapat diambil jika rumah Anda terkena dampak penurunan tanah. Deteksi dini adalah kunci untuk mengurangi dampak pada properti apa pun, dan jika dilakukan tepat waktu, jarang akan ada pekerjaan perbaikan yang dilakukan pada fondasi.

Jika Anda memang membutuhkan perbaikan, atau Anda sedang mempertimbangkan untuk membeli properti yang pernah terkena dampak di masa lalu, maka Anda harus berbicara dengan penyedia asuransi rumah Anda. Tidak semua penyedia akan menanggung penurunan tanah, terutama jika sebuah rumah telah ditopang.

 

Ground Subsidence - Colorado Geological Survey

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Most Popular

Recent Comments